Indická (antistresová) masáž hlavy

21.10.2019

Když jsem se před rokem přihlásila na kurz ,,Indická (antistresová) masáž hlavy" byla jsem plná očekáváni, co mi kurz přinese a co nového se naučím. Zajímavé a hlavně důležité bylo pro mně slovo ,,antistresová". Žijeme v tzv. rychlém a stresovém tempu. Nebo nám to alespoň několik článků, ať už v časopise, novinách nebo na internetu, neustále připomínají. Možná nám to právě tyto publikace tlačí do hlavy a my se tomu pouze podvědomě snažíme přizpůsobit. Ať už je to jakkoliv, každý z nás po stresu a shonu potřebuje odreagování. Nejlepší kombinací proti stresu je aktivní a pasivní odpočinek.

Indická masáž hlavy patří právě ke kvalitní možnosti pasivního odpočinku.

Historie

Tradiční indická masáž hlavy vznikla v Indii jako součást ajurvédského učení již před více než tisíci lety. Masáž v životě Indů zaujímala velmi důležitou roli. Umění indické masáže se dědilo z generace na generaci a neustále se rozvíjelo. Častěji ji prováděly ženy, které se zaměřovaly hlavně na vlasovou část hlavy. Používaly různé aromatické oleje, byliny a koření, čímž dodávaly také lesk a sílu svým vlasům. Mužům tyto praktiky prováděli hlavně holiči, kteří obcházeli domy a jako součást služeb nabízeli tzv. ,,champi" , neboli masáž hlavy. U mužů se zaměřovali nejenom na vlasovou část hlavy, ale také na oblast krční páteře, pro celkové uvolnění a osvěžení.

Co Vás čeká?

Velmi příjemný zážitek. Uvolnění a snížení napětí ve svalech v oblasti hrudní a krční páteře. Uvolnění ramen, snížení napětí v oblasti vlasové části hlavy a uvolňující lehká masáž obličeje.

Masáž se provádí ve větší části vsedě. Na masáž obličeje se pak klient přesune na lehátko a pokračuje se vleže.
Počáteční masáž krční páteře je velmi důležitá. Krční páteř často  a velmi úzce souvisí s bolestí hlavy a napětím.
Masáž  vlasové  části  hlavy je příjemná a klienty často vyhledávaná. Vzpomeňte si, kolikrát jste si nevědomky při bolesti hlavy tzv. vjeli prsty do vlasů, a snažili se bolest zmírnit  taháním vlasů či  masírováním...

Závěrečná masáž obličeje je velmi jemná a příjemná tečka na závěr.

Po masáži si na sebe udělejte chvilku času, a nikam nepospíchejte. Minimálně si budete potřebovat umýt vlasy, jelikož se hodně pracuje s vlasovou částí hlavy a budete rozcuchaní.

Kontraindikace:

- infekční onemocnění, horečka

- dekompenzovaný krevní tlak

- místní infekce nebo zánět

- při poranění, těsně po operaci či úrazu

- nádorová onemocnění

- onemocnění cév

- epilepsie

- lupénka ( né přes poraněná místa)

- migréna v akutní fázi

- roztroušená skleroza (2 měsíce po atace)

Fyzioterapeut Barbora Zimmermannová
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma!