Terapeutická masáž

14.10.2019

Terapeutická masáž je klienty velmi vyhledávaná možnost relaxace a odreagování od každodenních stresových situací, nebo těžké fyzické práce. Masáž je řada mechanických podnětů, které se provádí za léčebným účelem.

Ačkoliv má masáž svá pravidla, jako jsou směr pohybu, vyvíjený tlak, sled hmatů, směr hmatů a dobu trvání, vždy se snažím o to, aby byla individuální a pro klienta příjemná.

Před masáží:

- Velmi důležité je zklidnit svou mysl a zpomalit tempo. Jak na to? Pokud je to možné, dopřejte si relaxační hudbu, lehké protažení v pomalém tempu, čtení oblíbené knížky, nebo si jen tak v klidu popíjejte svůj oblíbený šálek čaje.

- V místnosti, kde bude masáž prováděna by mělo být příjemně vyvětráno s minimální pokojovou teplotou 22°C.

- Masírované části těla musí být uvolněny, ve správné a hlavně příjemné poloze.

- Pokud má klient problém s určitým segmentem, je vhodné tuto masírovanou část  předem zahřát suchým teplem ( rašelina, nahřívací polštářky atd.)

- Oleje, které terapeut použije, musí být zdravotně nezávadné, s platným datem spotřeby. Vždy se klienta zeptám na možné alergické reakce, případně použiji jeho vlastní olej o kterém ví, že mu nedělá zdravotní komplikace.

- Ruce terapeuta musí být čisté s krátce střiženými nehty.

Během masáže:

- Polohu pro masáž volí ve většině případů terapeut. Poloha však musí být pro klienta příjemná a uvolněná, pro maximální relaxaci.

- Během masáže s klientem komunikujeme pouze informativně, ptáme se na intenzitu a případné problémy, které ho trápí.

- V místnosti by měl být pouze klient a terapeut.

- Místnost by měla být příjemná, klidná. Pokud si to klient přeje, může hrát v tichosti jeho oblíbená hudba, nebo hudba relaxační.

- Pro zklidnění se může místnost provonět esenciálním olejem.

Po masáži:

-  velmi důležitý je odpočinek

- pitný režim -nejlépe čistou pramenitou vodu, vyvarujeme se kávě, alkoholu

- lehká svačina ve formě ovoce či zeleniny

- všímejte si reakcí vašeho těla - prokrvení zbůsobí zčervenání a prohřátí masírované části

Kontraindikace:

- při stavech mimořádné únavnosti až vyčerpanosti a stavech vyžadujících klid na lůžku

- při horečnatém, akutním zánětlivém a infekčním onemocnění

- na kůži postižené chorobným zánětem

- v místech čerstvého poranění a porušení celistvosti kůže

- v místech křečových žil (varixů)

- při nádorových onemocněních

- při krvácivých chorobách a u pokročilé aterosklerózy a osteoporózy

-při chorobách dutiny břišní

-při onemocnění žlučníku a močových cest

-masáž břicha v době gravidity, dva měsíce po porodu

Fyzioterapeut Barbora Zimmermannová
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma!