Individuální cvičení seniorů

20.01.2020

Ráda bych Vám nabídla svoje zkušenosti a poznatky ze své praxe, a docházela k Vám domů zlepšovat a zdokonalovat kondici. Zaměřuji se hlavně na zlepšení pohybových vlastností lidí v seniorském věku.

Zlepšení stability, posílení svalových skupin a celkové zvýšení kondice má velmi blahodárný účinek i na psychický stav jedince, který se posléze cítí sebejistě.

Z mé praxe jsem si odnesla jeden důležitý poznatek. Na našem rehabilitačním oddělení byli pacienti hospitalizováni přibližně 14 dní. Velkou část tvořili právě lidé v seniorském věku, kteří byli po operacích kolene či kyčle ( totální endoprotézy ), nebo po cévní mozkové příhodě. Naše úsilí a práce spočívala v tom, abychom takového pacienta takzvaně ,,zvedli z postele" a zlepšili jeho kondici natolik, aby se mohl vrátit do domácího prostředí. Často to byl těžký úkol pro obě strany. O to větší byla radost v závěru rehabilitace, když z ležícího pacienta se stal soběstačný  člověk, který si došel zacvičit k nám na tělocvičnu sám, aniž by mu někdo pomohl.

Tito lidé odcházejí domů většinou v celkově dobré kondici. Instruováni jak zvládnout běžné denní úkoly, jak chodit po schodech a jak dále cvičit. To bohužel ne každý dodrží. Jak všichni víme, pokud nad námi někdo nedrží hůl a nedonutí nás cvičit, euforie opadá a vše se vrací do starých kolejí.

Bohužel po takto výrazných operacích, po mrtvici, nebo jen po oslabení svalů u starších lidí se kondice vrací velmi pomalu. Proto je velmi důležité pokračovat a zdokonalovat se.

Pokud máte kolem sebe seniora, který by rád zlepšil svou kondici a tím i zlepšil svůj psychický stav, neváhejte se ozvat. Preferuji cvičení v dopoledních hodinách, hlavně z důvodu nižší únavy klientů. Cvičení má pak mnohem lepší efekt a pokud se na to klient cítí, může si část cviků zopakovat ještě sám odpoledne.